به نام خدا

سلام!

راستش وقتی با ماژول وایفای ESP8266-01 کار میکردم. (NodeMCU روش نصب کردم) خیلی لذت میبردم که بدون نیاز به کامپایل برنامه میشه به صورت آنلاین روش پروگرم کرد! منظورم اینه که دیگه نیاز نیست میکرو رو ریست کنی و وصل کنی به پروگرمر و... فقط همونجوری که روشنه وصلش میکنی به UART و براش برنامه مینویسی! تازه ویژگی های LUA خیلی بیشتر از ایناست. مثلا میتونی چند تا برنامه رو همزمان داشته باشی. یعنی میتونی هر وقت خواستی برنامه مورد نظرت رو اجرا کنی ...

کلا یه چیزه خیلی باحالیه.

تو این فکر بودم که آیا میشه این رو روی LPC1768 هم اجرا کرد؟ اول رفتم تو این سایت بعد لینک داده بود به این سایت بعد رفتم توی این صفحه و دیدم که از میکرو LPC1768 هم پشتیبانی میکنه ولی از برد آموزشی mbed که یه توضیحی اینجا دادم.

بعد از کمی جستجو به این صفحه رسیدم که میگه چطوری میشه eLua رو روی این برد ریخت!

برای اینکار ابتدا این فایل رو دانلود کنید. (همون فایلیه که توی همون سایت آدرسش رو داده ولی از اونجا دانلود نشد من از اینجا دانلود کردم)

بعد از آموزش این صفحه استفاده کنید و فایل باینری رو به هگز تبدیل کنید و در نهایت با Flash Magic روی میکرو پروگرم کنید.

حالا کار تموم شد. الان میتونید میکرو رو با UART به کامپیوتر وصل کنید تا eLUA اجرا بشه!

اگه خواستید میتونید از برنامه ESPlorer در این صفحه استفاده کنید. (این برنامه از ماژول وایفای ESP8266 هست ولی خوب چون برای NodeMCU نوشته شده میتونید برای eLua هم ازش استفاده کنید)

الان برای نمونه میتونید برنامه زیر رو توی ESPlorer بریزید و Send ESP رو بزنید! خواهید دید که چراغ LED اولی چشمک میزنه!

-- blinky.lua
-- blink LED1 on the mbed board
-- press any key to end this program
led = mbed.pio.p26
pio.pin.setdir(pio.OUTPUT, led)
print ""
print "Press any key to exit program..."
while (term.getchar(term.NOWAIT) == -1) do
pio.pin.sethigh(led)
tmr.delay(0, 500000) -- delay is in usecs
pio.pin.setlow(led)
tmr.delay(0, 500000)
end

الان میخوام برم ببینم آیا میشه از این طریق میکرو رو به اینترنت وصل کرد؟

آخه ESP8266 به راحتی به اینترنت وصل میشد. آموزشش رو میتونید توی الفبا بخونید!

خوب امیدوارم مفید بوده باشه!

فعلا

یا علی مدد...