به نام خدا

سلام

یه مطلب کوتاه در مورد نحوه کامپایل این دو برنامه!

البته خود LibreElec توی خودش kodi داره! ولی من میخوام kodi رو هم کامپایل همینجوری!

شما احتمالا میدونید که برای نصب توی ubuntu باید از این صفحه کمک بگیرید!

اولین کاری که باید بکنید این که dependency ها رو نصب کنید!‌ یعنی چیزایی که برای کامپایل kodi نیاز هست!

بعدش باید یک دایرکتوری جدید کنار دایرکتوری اصلی kodi بسازید که توی آموزش گفته اسمش رو بزارید kodi-build.

حالا برید توی kodi-build و ترمینال رو باز کنید!

توی ترمینال دستور زیر رو وارد کنید

cmake ../kodi -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr/local

اگه به مشکل برخوردید احتمالا هنوز همه پیش نیاز ها رو نصب نکردید!

نکته : من خودم خیلی سر این dependency ها اذیت شدم!‌آخرش هرچی دستور برای نصب dependency توی اون سایت آموزش که آدرسش رو بالا دادم بود وارد کردم تا خداروشکر درست شد بالاخره!‌ 

اگه همه پیش نیاز ها رو نصب کرده باشید مرحله بالا زیاد طول نمیکشه!

بعد دستور زیر رو در ترمینال وارد کنید!‌ (هنوز توی همون دایکتوری  kodi-build هستید)

cmake --build .

کد بالا طول میکشه پس خیلی عجله نکنید!

حالا میتونید از دستور زیر برای اجرای kodi استفاده کنید!

./kodi-x11

اگه همه کار ها رو درست انجام داده باشید!‌ اجرا میشه!

برای ایجاد فایل نصب و... میتونید ادامه آموزش رو از سایت منبع بخونید!

یه چیز بگم شاید بگید چه قدر کم نوشتی و... آره قبول دارم به این آسونی که من توضیح دادم نیست!‌ خیلی آدم اذیت میشه به خصوص اگه مثل من خیلی توی سورس باز و... کار نکرده باشه! 

ولی وقتی تموم شد میبینید واقعا همین چیزایی بود که گفتم! یعنی شما بعدش بیاید یه مطلب بنویسید ببینید چه قدر میشه!


کامپایل LibreElec

خوب این رو هم میتونید توی اینجا آموزشش رو ببینید!

این دیگه بستگی به بردتون داره و متنوع هست! من برای برد خودم که NanoPi m1 هست چون فایلی براش وجود نداشت از OrangePi Lite استفاده کردم!‌

چون این برد ها هر دو از تراشه Allwinner H3 استفاده میکنند بهم شباهت هایی دارند!

و همچنین با برد های معروف رسپری پای فرق داره در نتیجه توی این سایت من از برنچ Allwinnwer استفاده کردم!

من از دستور زیر برای کامپایل LibreElec استفاده کردم

PROJECT=Allwinner ARCH=arm DEVICE=H3 UBOOT_SYSTEM=orangepi_lite make image

ولی این orangepi_lite که میبینید توی سورس بالا نیست و من دستی اضافه کردم!

برای اینکه بدونید باید چه کار کنید! این لینک رو ببینید!

موفق باشید...!

یا علی مدد....!